grillning

När de var så härligt väder passade vi på att tillbringa våran stund i lillpite ute. Hundarna fick leka och vi vuxna drack kaffe vid elden, trevligt. Hem fick jag med mig en väldigt trött Jerry.

Middagen är i ugnen, kotletter i sås blev det och såklart sallad till det. Borde nog sätta fart med det där hackandet, måste bråka med en lite väl omogen avokado också och de kan ta sin tid. Fick göra det igår, men jag vann för i salladen kom den.

Pulkan kommer i våra ägor ikväll, mkt bra. Ännu en mindre sak att fundera hur/var/när vi ska köpa. Listan kan göras lång på saker vi behöver/borde/måste ha.. suck. Här näst är det nog några brädor så vi (Jens) kan snickra ihop ett golv till förtältet.

Nu kommer Jens vilken minut som helst och jag är svinhungrig = jag måste sätta fart.





Kommentarer
Postat av: Sara

Mysigt att amn äntligen kan börja vara utomhus! :)



Grattis till pulkan, vad kul! Är fasen sugen på en sån själv. Är mycket bekvämare (och dessutom kan man sitta med byrackan där) :)



Tips om avokadon: Jag brukar dela avokadon på hälfen (längs med), sedan kör jag in kniven i kärnan. Därefter skalar jag bort skalet med en liten kniv/potatisskalare. Sen är det bara att skära den i önskade skivor :)



Kramis

2010-02-11 @ 12:16:49
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0