klick klick!

Gomorron!

Herrejösses så dåligt jag sovit inatt, dels hade jag svårigheter att somna pga J och J som snarkade ikapp i vardagsrummet, och sen har de varit en orolig natt med många märkliga drömmar. Lugnade dock ner sig en aning när Jens kom och la sig i sängen vid tre-tiden inatt. Detta resulterade i en trött Hanna när väckaren och Jens gjorde tappra försök med att få upp mig ur sängen.

Tråkigt nog sitter jag på jobbet medan Jens och Jerry är på väg till Malå. Hade så gärna vilja fara jag också, som jag nämt tidigare. Men nu är det som de är, när jag slutar ska jag föröska hinna på Dollarstore och inhandla lite bra-att-ha-saker till påsk. De är dags att börja förbereda för på onsdag efter jobbet går tåget, åh gud så jag längtar!!

Har precis klickat hem ett Bedhead schampo och balsam, och så slank det med en parfym som jag faktiskt är i behov av. Kan verkligen rekomendera www.beautybay.com om man vill köpa billiga hårprodukter men även smink, typ mineralsmink som i vanliga fall är snordyrt.

Dags att göra det som måstes!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jaa visst är de gott! Här har du receptet!



6,25 dl vetemjöl

0,25 dl brödkryddor

0,5 pkt torrjäst

1,25 dl mörk sirap

0,25 dl olivolja

ca 3 dl vatten (vattenmängden är fortfarande lite oviss haha.. Hon som gav mig receptet råkade först skriva att det skulle vara 0,75 liter vatten vilket ju blev som en soppa, haha, men hon sa att hon trodde det var ca 2 - 3 dl. Man får prova sig fram!)



Blanda mjöl, brödkryddor, jäst, sirap och olivoljan. Tillsätt sedan vatten lite i taget tills degen blir bra. Jäs i bunken i 30 min. Sedan i en limpform 30 min. Grädda i ugn 175c 40 min.



Har provat att göra det två gången nu men har misslyckats totalt hahah. Första gången pga av vattenmängden som var fel och sist jäste det inte ens :P Tycker det är svårt att baka med torrjäst! Tror jag ska prova med färsk istället! :)

2010-03-28 @ 10:02:18
URL: http://saralundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0