godmorgon!

Vilken start på denna torsdag. Till att börja med så gjorde Jerry morgon 04:45 när husse gick genom dörren, han sket blanka fan i att matte gäärna sovit en eller två timmar till. Jag lyckades dra på uppklivningen till 05:08, sen orkade jag inte höra hans ljuva stämma nå mer så de var bara klä på sig och gå ut för att kissa.
Vem tror ni ligger nedanför mig och sover som en stock nu? mm, Jerry! Själv har jag snurrat runt i sängen och läst tidningen sedan dess! Men nu finns det ingen återvändo längre, jag måste hoppa i duschen.

Inte nog med denna tidiga morgon, när vi stod här ute, Jerry satt och kissa och jag stod halvsov typ mitt på sundsgatan i refugen/mittsträngen, så kommer en kille på cykel och skriker sen "plockar du inte upp skiten!?" Ni ska tro jag blev irriterad, framför allt med tanke på klockan. Han fick ett mycket surt svar tillbaka, "Jo, men de är svårt att torka upp piss!!" surkarten där svarade mig bara med ett "jaha.. " och cykla iväg. Han skulle ju kunna börja med att se skillnad på om hunden gör behov ett eller två, sen kan han ju faktiskt avvakta att anklaga innan han sett om man lämnar skithögen och går därifrån eller om man faktiskt plockar upp de!

Nä, nu ska jag hoppa i duschen! Vore ju skam om jag skulle bli tvungen stressa och bli sen när jag varit vaken i hyffsat god tid!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, de där var ja oxå med om förra året. En surkart! Men jag var mogen nog (!) och vägrade plocka upp pga kommentaren. Sen skrek och alla vackra ord jag kunde åt kärringen och avslutade med att slita igen dörren framför näsan på henne när hon skulle följa med mej in. Hemsk nära att jag skulle ge henne en höger kan ja säga. SÅ arg var jag! Haha.

2010-05-06 @ 10:16:36
URL: http://sab1na.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas det! =)

2010-05-06 @ 20:46:38
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag har varit med om en liknande situation och det är så grymt irriterande när dom gnäller då dom inte vet säkert om dom gör 1:an eller 2:an.. Det kan ju se ut som dom skiter fastän dom bara pinkar. Iaf valpar och unghundar.

Känns alltid lika härligt att kontra med en sån kommentar. :) Bra sagt!

2010-05-29 @ 21:50:01
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0