Paltk(a)o(s)k!

Idag slog min arbetskollega till på stort, vi skulle koka palt. De hela började bra, potatisen skalad, fläsket skuret och vattnet i paltgrytan på spisen. Vi började såklart med att skruva ihop assistenten där egentligen allt slutade också. Dels var det inte så bara att få den rätt ihopmonterad, sen kommer vi till själva delen - Mala! Det har sprutat potatismos och potatisspad här runt i hela köket tills det tog stopp och assistenten inte orkade mer. Då orkade inte vi heller mer! 

Städa upp köket och diska undan är vad som återstår, middagen blir allt annat än hemkokt palt.

I övrigt, jobbarhelgen börjar lida mot sitt slut (guvare tack och lov!). Ikväll ska vi äta något gott tänkte jag, närmare vad det är för något vet jag inte. Har ni något förslag så tar jag gärna emot dom :-) Allt utom tacos, pizza, skrov eller annan hämtmat för de vill jag bara spy åt.. kanske förätit mig lite, så.. allt förutom det då!
Coca cola är givet till det goda ikväll, det bara vattnas i munnen när jag tänker på ett kallt stoort coca cola glas! Mmm!! :-) (Jo, jag är lite lagomt förtjust i just coca cola..)

Nej, kanske ska ge en hjälpande hand i potatisköket! Trevlig söndag på er, njut av sista dagen på helgen och ledigheten. Själv tar jag helg 16.30 ;-)




Kommentarer
Postat av: Malla

Spagetti och köttfärssås :P

Fast antar att ni redan käkat. Jag gjorde köttfärsbiffar - gott!

2010-10-17 @ 18:51:18
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Erica

Undrar just vem du jobbade med :)

2010-10-18 @ 15:49:16
URL: http://frulindh.blogspot.com
Postat av: Jessica

Vi gjorde allt rätt och ändå blev allt fel:). Erica: kommer du ihåg då du och jag gjorde glutenfri palt? Hur fungerade det?Jo, BRA! Använde vi assistent helvetet? NEEEEJ! Alltså var det köksassistentens fel:)

2010-10-18 @ 22:47:26
URL: http://jeppan76.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0