18 april

Ja, ännu en helg har passerat. Även den här har vi spenderat i vuogga, vi packa och for tidigt fredagmorgon för att packa och fara hem tidigt söndagmorgon men de gick det med, vi skulle ju på namnkalas för söta Edward.
Tyvärr fick vi oss bara en dag i solen och resten regn, men de är härligt att bara vara där så de var väl inte så farligt :-)

Jens for imorse till Boliden för den här veckan så vi är ensam här hemma igen. Men han kommer ju redan onsdagkväll och har ju då långhelg, så vi ska nog klara oss!

Idag har jag inte gjort ett jota mer än varit en snoa på Willys, stekt plättar och glott på tv och därimellan suttit vid datorn. De känns som att kroppen är i standby med en förkylning på ingående, så jag lyssnar på min inte så längre smidiga kropp och tar det lugnt :-) Jens har snorat och hostat sen han kom hem i torsdags så de var väl kanske inte så oväntat att bacillerna skulle hoppa över till mig.

Hur som helst, bf närmar sig.. Vi har fått en tid för kejsarsnitt dagen efter bf, kan man tycka märkligt va. Men deras tanke är nog att han ska komma vanlig väg lika fullt, för skulle han få för sig att börja he sig ut före så får det bli så. Jag uppfyller "kraven" för att föda i säte, lagom kropp med ett bäcken som var "normalt" stort och en inte allt för stor bejbis i magen. Iaf, imorn ska jag ringa för att höra ifall det inte är möjligt att flytta fram det.. omän det är vanligt att förstföderskor går över tiden så känns det väldigt osäkert att förlita sig på sånn statistik.
Så, vi får se då om det inte går göra något åt datumet!

Nu ska jag dricka upp min coca cola burk och fundera vad jag ska göra härnäst! Kanske tar jerka med mig och åker och köper en glass, jag blev lite småsugen och när man är på väg att bli sjuk och är alldeles höggravid så får man tillåtelse till de :-)




Kommentarer
Postat av: madde

Men såå spännande! Du måste uppdatera varje dag Hanna, så att sånna stackare som jag som befinner sig i ett annat land, kan få ta del av all fakta! ;) Kan du sova om nätterna, eller drömmer du marisar om att föda i säte? Hujedamej! Men du kommer klara det galant, hur det än blir! :D Kram!

2011-04-19 @ 15:28:27
URL: http://maddestrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0