Drottningbakelser/veckans mat/city cross!

Idag, måndag till ära har jag gjort drottningbakelser som jag tänkte vi skulle äta ikväll.



Nu var de bara så att Jens for iväg på möte på vallsberget och sen skulle visst han och jerka ut och springa, såå.. vi lär ju få avnjuta dom där inatt.
Jag får väl äta en hallon/blåbärs muffins så länge :-)

Idag har jag rensat och kastat en massa grejjer som bara ligger i garderoberna och skräpar. Så nu helt plötsligt har vi en hel garderob till övers för lilla bejbisen. De har tagit mig hela dagen så städningen av golven har jag fått lämna till en annan dag. Den enorma tvättkorgen hann jag iaf ta itu med.

Igår var jag duktig, skrev en matlista för veckan och handlingslista därefter. Tog Jens med mig på coop, handlade för cirkus 500kr och vi har mat för hela veckan. Wounderful!

Idag, måndag: Korv och stuvade makaroner.
Tisdag, Jag jobbar kväll så jag tar med mig cottage enchilados från igår och Jens äter rester från idag.
Onsdag, Stekt fläsk, potatis och löksås.
Torsdag, Köttbullar och makaroner.
Sen har vi kycklinggryta och ris till övers som vi får äta nästa vecka.

Helgen lämnar jag öppen för då ska vi ju faktiskt åka upp till vuogga :-)

Till något annat än mat och gosaker..
Nu mest troligt är en barnvagn på väg med bussgods som är addreserad till mig.
Äntligen har jag hittat en! Hoppas bara den är lika fin som de är påstått, så jag inte blir grundlurad men de ska vi väl inte tro :-)


Lilla bejbisen sparkar och lever rövare där inne mer och mer, för någon dag sen var de rent så det syntes utanpå. Faktiskt första gången jag sett de. I övrigt mår jag lika bra som jag gjorde från dag ett, tackar vi gudarna för. Ja visst, jag börjar känna mig ganska otymplig och klumpig men de är nog bara början på hur jag kommer känna mig lite längre fram.

Nu ska jag nog göra ett ryck och skura av toaletten!




Kommentarer
Postat av: Sassa

MYYYS med sparkar!! :) Kul att läsa att du mår bra, hoppas det håller i sig!



Kram på er

2011-01-24 @ 23:11:16
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är så söt med din lilla mage :) recept på bakelserna tack :)

2011-01-24 @ 23:12:31
URL: http://sab1na.blogg.se/
Postat av: madde

Vilken häftig känsla! :) Kram

2011-01-25 @ 05:12:08
URL: http://maddestrand.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

Jo, jag jobbar journatt, ska försöka jobba så länge det går, men funderar på att börja ta ut FP en vecka innan BF.

Du då? Vad jobbar du med?

2011-01-25 @ 08:37:51
URL: http://sandrablandandra.blogspot.com
Postat av: Emma

Tack snälla! Jag hoppas det är bättre imorgon, hatar att inte ha ork till någonting! :/



Mysigt med bebbe som sparkar, visst är det häftigt när man kan se det utanpå också! Hoppas du blir nöjd med vagnen, men jag kan då verkligen inte annat än rekommendera den :)



Ha en mysig helg i Vougga, och sen borde vi ses snart tycker jag!

Kramar

2011-01-25 @ 19:14:35
Postat av: Julia

Du skulle inte kunna ta en bild på dig så man får se hur du ser ut.. Det är ju inte alla som ser dig varje dag :P Hoppas ni har det bra! Kram

2011-01-25 @ 21:49:31
Postat av: Jenny

Jag tror det är något som finns hos dom flesta bloggarna. O så vill man(iaf jag) inte kommentera bara för att:-) Om jag inte minns helt galet så tog det en ca en vecka innan jag fick beskedet. Kan ha varit 1½ också. Men det gick då betydligt fortare än vad jag trodde:-)

2011-01-26 @ 11:12:21
URL: http://jeanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0