Ikea

Då vare måndag igen.. de känns som måndag torsdag jämt, fast torsdag är snäppet bättre. Idag har vi inte gjort många knop, tog en promenad på förmiddagen och mellanlanda på mörtis för en kaffe innan vi knata vidare hem igen. Sen har vi tvättat och inget mera, men tiden går ändå konstigt nog.

Filip har faktiskt peppar peppar, sovit ganska så bra i ett par nätter nu. En flaska och sen har han bara vaknat till en eller två ggr på morgonsidan för tutten och de är ju inte hela världen. De känns i både kropp och knopp att man faktiskt fått sova någorlunda ostört, det gillar vi och hoppas att de är något som håller i sig.

Iveckan har vi inga storslagna planer på gott och ont. Det är skönt att bara vara samtidigt som man gärna gör något också. Vi får ta dagarna som dom kommer och se vad vi hittar på helt enkelt.

Igår var jag iväg på Ikea med mamma, jag investerade mest i saker som ska till husvagn b.l.a nya täcken. Dom vi har nu där är tunna och osköna så jag tyckte vi kunde få oss varsitt nytt och fluffigt täcke. Filip har redan helt oanvända sängkläder där, eftersom han i sommar har sovit i liggdelen från barnvagnen eller så har vi bäddat ner där fram så han sovit med mig. Men nu ska vi göra så han ska få sova i överslafen ovanför oss, vi ska bara sätta dit ett nät så han inte kan trilla ner. De tror jag kommer bli alla tiders, slipper vi böka på med någon resesäng i vinter eller bädda upp där fram. Då kan man ju faktiskt vistas i husvagn eller öppna kylen fastän han har gått och lagt sig.

På tal om husvagn så är den under upprustning för vuogga. Jens tvättade upp den utvändigt igår och fixade lite skruvar här och där så nu är det bara för mig att skura upp invändigt och göra iordning så är den klar för halloween när vi ska fara upp och ställa den på plats. Det börjar dra ihop sig :-)

Nä om man skulle ta och göra som dom andra två här hemma, lägga sig och sova.. tror det får bli så! Godnatt :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0