Less!

Såå nära, men ändå så långt ifrån. Så less man blir!! Undra hur länge vi ska vänta innan "det där" huset blir vårat?! De blev inget, den här gången heller.

När man likaså är less, så blir man less på allt. Vi bor för trångt, jag är less att se en 60 liters röd plastback på liggdelen till vagnen i gungstolen där jag lastat på ännu mer saker, 4 filtar, tavlor och annat skrot för att de inte ryms någonstans. TIll råga på allt står gungstolen där i vardagsrummet inklämd, för att den inte ryms. Prova inte öppna en garderob för då ramlar det antingen ut kläder, sängkläder, handdukar, kuddar, väskor, torkställ, tavlor, lampor, jaktgrejjer, verktyg, hundmat eller något annat.
Det är saker överallt, förrådet på vinden är fullt så ni ska inte tro att det går bära upp något dit. Nä fy bubblan.. bättre blir det inte när man går hemma hela dagarna heller och måste se eländet. De känns inte nå roligt att typ halva tiden av mammaledigheten passerat och vara hemma och njuta inte existerar, de verkar som att resterande av den här tiden ska vara likadan. Helst vill man fara bort varje dag men samtidigt är det lika besvärligt att konka ner barn i babyskydd, barnvagn, skötväska och hund i minihissen så då många gånger väljer man alternativet att stanna hemma och vara i ett kaos istället.

Om inte det vore nog, så slog det mig idag att jag glömt skicka in om föräldrapenningen så vi får väl se om jag får någon ersättning den här månaden.

Filip sover som en kratta om natten, igen. Vet inte hur många gånger jag varit upp inatt eller hur många timmar vi varit vaken.. nätterna flyter ihop.
Vi hade en bra natt, natten till måndag när han sov oavbrutet till klockan 6 och somnade om till 9 men det var just den natten som Jerry spydde och skulle ut för att uträtta behov nummer två nattetid. Typiskt! Dom samarbetar dom två små liven.

Jag vet inte om det märks, men känner ni hur negativt inlägg det blev? ;P Nå, något positivt i de hela är att Jens jobbar på hemmaplan och kommer hem 16 varje dag! Igår for jag iväg efter middagen själv, de var skönt.. omän det var för att köpa mat till Jerry, men ändå!
Vi får se hur länge han blir hemma, men vi får ta en vecka i sänder. Jag är ganska inställd på att de bara är för en kort tid, men det är väl de lilla som gör det.

Nu ska jag plocka fram hamburgerbröd för det blir parisare till middag. Tanken var lasagne, men jag blev på dåligt humör och ids inte laga nån sånt, men steka en korvskiva ska jag väl kunna bestå med.




Kommentarer
Postat av: Lea

<3 det kommer!!

2011-10-20 @ 17:08:58
Postat av: sussa

Åh men snaaart måste de ju bara vara eran tur =)=) ja håller tummar å tossingarna..



Ja de är ju den tiden dom sover om dagarna man ska hinna göra lite.. men de gör ja oftast på kvällen när hon somnat, sen blir man en jävel på att göra saker med en hand, OCH så fast hon är vaken får hon faktiskt ligga för sig själv på golvet eller annat, så man hinner ju göra lite saker oxå =)=)



hanna de tar ju lite tid för mig å läsa igenom boken men snälla KÖP den, beställ poket tror ja inte är så dyrt.. heter Somna utan gråt av Elizabeth pantley, den handlar om att få dom att sova bra om natten, å de skulle ju passa er med. och du får en helt annan syn på saken. har ju som sagt inte läst hela, men fastna direkt på första sidan =) de står lite om att de kan påverkas sover dom dåligt på dagen kan dom sova sämre på natten, å ja märker tydlig skillnad på Tovah om ja varit duktig å gått prommisar så hon får sova kan hon sova mycke bättre på natten för hon blir aldrig övertrött, ja de står massor, beställ å läs =)=)



Umgås att vi ska, Nina å Neo är säkert på ;P

2011-10-20 @ 21:02:56
URL: http://suziq.blogg.se/
Postat av: sussa

för ja menar att annars hade du mer än gärna fått låna den, men ju fortare du får den desto bättre ;P vilken långe kommentar hehe =)

2011-10-20 @ 21:05:18
URL: http://suziq.blogg.se/
Postat av: nina

Jag är på vad ni då snackar om?=) hahaha



Hanna håller också tummarna å tår för er att ni snarft finner ert hem. Tråkigt att inte Lilleman vill sova! Men tillslut ska de väl vända!:)

Hoppas allt är annars bra med er!:)

2011-10-20 @ 22:08:40
URL: http://nina88.blogg.se/
Postat av: S

Å vad tråkigt att ni inte hittar huset ni letar efter! =/

Jobbigt när barnen inte sover, kan du sova på dagarna medans han sover då?



Absolut kan jag foto Fillekillen någon dag, och er tillsammans om du vill! =)

Har lite dåligt utrymme att vara på nu när L har fått en ny säng där jag tidigare hade min "fotohörna", måste tänka ut något litet skrymsle där man kan få bra ljus att fota i!

2011-10-20 @ 23:18:12
URL: http://sandrablandandra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nog kommer de ett hus snart. Håll ut! TACK för din kommentar, klart vi ska dricka kaffe nån dag. Blir tisdag bra? :)

2011-10-22 @ 18:16:35
URL: http://sab1na.blogg.se/
Postat av: sussa

Om ja säger så här, barn kan behöva äta upp till 2år om natten, för dom utveckas så mycke, å mer än 50% äter om nätterna, de är alltså fler än dom får lyckostarna. Ja tycker du ska läsa boken ändå :P haha ja men nån da i veckan ? Ja fuska lite de är så enkelt å ha hon i sängen när hon äter om nätterna. Men vi har ju börjat nånstans, att hon somna där, förut skrek hon ju innan man ens lagt ner hon. :)

2011-10-23 @ 09:51:03
Postat av: nina

Ja de gått sjukt fort är lite tråkigt tycker jag nu. Skoj när dom växer men tråkigt ändå. Våra fina Pojkar!



Anade som de att de var nå träff;) Jag är jätte gärna på, ja du är sugen hahaha, men de är inge å se;) om vi har tur kanske man köpt färg imorgon=) hahaha:D Då börjar hända lite grann.:D

2011-10-23 @ 20:23:30
URL: http://nina88.blogg.se/
Postat av: lea

jag såg att du hade ringt men somvi har haft fullt upp i helgen men nu rackanrs är helgen över å jag har mer än fullt upp iveckan men får ta det tis ons då H är på dagis annars är han ju mellan väggen å penseln;P men nog ska vi väl hinnas ses!!

2011-10-24 @ 09:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0