12 september

Då är vi i rullarna igen, Jens är borta och jobbar medan vi övriga i familjen är hemma och försöker få dagarna att gå ihop. Några bökiga nätter leder till att jag är fullkomligt stendöd på morgonen när vårat lilla hjärtegryn bestämmer sig för att göra morgon, ibland 06.15 ibland 07.30.. det varierar! Han vaknar för tillfället miljontals ggr varje natt och skriker, så inatt ska jag börja kampen, han ska somna om utan att jag behöver plocka upp han och söva om han. Vi får se hur det går..
Konstigt nog är jag inte så trött på kvällen, men ska iaf rikta in mig på en tidig kväll. Ska snart gå ut med Jerry för sista gången och sen ge Filip en flarra, sen ska jag ta på mig yllesockarna och lägga mig under täcket. Det sägs att man ska sova bättre med ull på fötterna och tron kan ju försätta berg, så jag sover hur gott som helst mellan alla uppvak så det är ju bra de :-)

Idag har vi spenderat halva dagen i lillpite med Linnea och Herman och resten av dagen har vi bara varit hemma medan regnet har duggat ner. Eftersom jag ska försöka få in någon slags läggningsrutin på gossen våran så tänkte jag att vi ska försöka hålla oss hemma en stund före det är dags att gå isäng som han ska göra i ungefärlig tid samma kväll. Så det som blir samma procedur, varje kväll. Åtmistone tills det fungerar, då kan vi nog göra utsväningar.
Jag och Jerry tog oss iaf en promenad i regnet, vanligtvis brukar rundan ta 30-40 min men jag tror vi avverkade den på 25.. vi gick med raska steg för att slippa bli riktigt genomblöta.

Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska göra.. Vi får se! Nej, nu ska vi börja avrunda för idag :-)


Kommentarer
Postat av: sussa

haha du säger de ;P mamma grimaserar å på kort hohoho ;) näe egentligen har vi inte mycke för oss fast de blir ju ändå alltid nå. ni kan följa å fika på stan me mig å nina på onsda ? har inte bestämt nå tider å sånt än, alla äter ju ändå olika ;) å vi sover väl längst haha Torsda ska vi iväg på pitebo nån tid inte bestämt annars funkar ju torsda oxå =) nått som passar ? =)



sovrutiner, ja är alltid hemma på kvällskvisten så Tovah äter sitt kvällsmål å sen i säng. har hänt en eller två gånger vi inte varit hemma å de blivit lite si sådär. men hon var ju lite bökig förut nu funkar de bra å lägga henne. men för hennes skull så vill ja va hemma å lägga hon i sängen. sen är de lite olika när vi äter men mellan halv 9 å halv 10 sen i säng ;) lycka till, de är ingen lek å bestämma över dom ;) å då är dom så omedveten om att de är dom som styr å ställer haha

2011-09-12 @ 22:22:27
URL: http://suziq.blogg.se/
Postat av: nina

Ja de tycker jag:) Ja följa på onsdag om du inte har nått annat att göra:) Tycker verkligen vi ska umgås allihopa:)

Dom sover längst;) vi vaknar runt 8 haha

2011-09-13 @ 09:30:01
URL: http://nina88.blogg.se/
Postat av: sussa

Ja håller tummarna.. Förut skrek tovah oxå när ja la henne. tog inte upp hon om de inte blev så att hon blev hysterisk då funkar inge annat än å amma.. vi tar på pyamas.. myser.. äter.. myser en stund å sen lägger ja hon i sängen, nu sitter ja bara med för att he in tutten i fall den skulle åkt ut. å hon somnar efter en liten stund utan å gråta å skrika.. vi gör samma saker varje kväll.. ibland måste man springa in om hon vaknar å vill ha tutte efter några minuter. men när hon somnat sover hon utan tutte.. å våra nattnigar blir bara bättre. å nu när vi va me husvagn gjorde vi samma saker så de blev inga problem då heller =)=) man får helt enkelt prova sig fram till vad som passar en bäst å vilken tid man vill dom ska sova =) hör av mig i morrn när vi åker in till stan =) kul å få prata av sig lite.. jag å nina måste ju fira våran årsdag haha ;)

2011-09-13 @ 17:08:27
URL: http://suziq.blogg.se/
Postat av: nina

Haha årsdag;)

Ja ibland kan de behövas!

Ja va skoj de blir skit bra de:) Surra de är vi nog bra på:)

Då syns vi imorgon:)

2011-09-13 @ 18:56:09
URL: http://nina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0