Älgkött

Igår kom Jens hem med första leveransen av älgkött så vi paketerade 35kg kött igår och nu på morgonen har jag malt köttfärs som nu ligger i frysen. Så nu väntar vi bara på nästa leverans, det är väl de som är fördelen med en jägare.. man har kött året om, bra och gott kött. I övrigt vet jag inte om det är så många fler fördelar.. ;) 

Så här någon dag ska jag ta och koka en älgköttsoppa, det hör som till hösten för det blir inte så många fler än en omgång med soppa per år. Är för mycket att hacka i min smak och tar en hel dag, omän det nu i stora drag sköter sig själv på spisen.. men ändå.

Jens och Jerry är såklart i vanlig ordning iväg, älgjakt på förmiddagen där dom faktiskt skjutit en tjur på morgonen. Sen tror jag att Jerry skulle få göra sig av med lite energi på eftermiddagen, han har en del till övers.. Han är inte lugnet själv, om vi så säger.

Filip verkar ha blivit knäckt av att titta på när mamma kört assistenten hela morgonen för han sover och har gjort ett tag och verkar inte alls ha några planer på att vakna. Borde kanske ta tillfället i akt att sätta igång med städningen för det om något är ett måste idag.

Nä det här duger inte!









                                             ♥


Kommentarer
Postat av: Julia

Så fina :)

2011-09-25 @ 15:27:28
Postat av: Anonym

<3

2011-09-25 @ 17:43:02
Postat av: Lea

Å mitt älskade älskade <3 gryn!!! Nu var det på tok för länge sen!! I morrb ska jag måla och ha mig så kom på ebbades om ni har tråkigt;)

2011-09-26 @ 22:28:47
Postat av: Lea

Å mitt älskade älskade <3 gryn!!! Nu var det på tok för länge sen!! I morrb ska jag måla och ha mig så kom på ebbades om ni har tråkigt;)

2011-09-26 @ 22:29:12
Postat av: Lea

Å mitt älskade älskade <3 gryn!!! Nu var det på tok för länge sen!! I morrb ska jag måla och ha mig så kom på ebbades om ni har tråkigt;)

2011-09-26 @ 22:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0