Ny vecka.

Då var det en ny vecka igen, Jens och Jerry har åkt till Boliden för veckan. Det är nästan så jag ångrar mig en smula att Jerry fick följa med, det är så tomt och lugnt här hemma utan. Inte för att bli tjatig men det är max tre veckor kvar nu innan vi blir hortlaxare. Jag hoppas på mindre än tre veckor men vi får se. Runt omkring oss har vi mer eller mindre ett flyttkaos, tur det är övergående och ganska snart. Det här med kaos är inte min grejj. Förstår ni hur stor våran inte så lilla bejbis är längre.. Jag sitter i skrivande stund med ansökan till förskola. Eftersom vi nu vet vars vi ska bo, så vet jag ju också vart han ska gå förskola. Framkallar nästan lite ågren, jag vill inte börja jobba.. Jag vill vara hemma med min lilla going. Men allt har sin tid, det är inte nästa vecka eller nästa månad han ska börja men det blir så påtagligt när man skriver papprena. Tanken är att han ska få vara hemma i sommar och börja till hösten medan jag börjar om att jobba halvtid från maj(?) juni(?) kanske, så då får vi lösa det. Det står och hänger på ifall Jens jobbar på hemmaplan eller ej, tanken är att jag mestadels ska ta kvällar och helger så då krockar det bara en timme som i måste ha någon som tar hand om Filip de dagar jag ska jobba. Men som sagt, det är förutsatt att Jens inte ligger borta mån-tors. Jag kan vara hemma sommaren om jag vill, men på detta sätt skulle vi spara dagar och eftersom vi ändå inte kommer ha så mycket tid till att njuta och dra iväg med husvagn eftersom vi har en del renoveringaprojekt i huset som kommer ta upp hela Jens semester. Vi får istället vara långlediga tillsammans sommaren 2013 och njuta! Det känns som att jag kommer vara mer i behov av lång semester då när jag hunnit jobba nästan ett år än nu, när jag faktiskt varit hemma sedan 1 april ifjol. Men nog ska vi njuta, jag är fortfarande ledig och Jens har tagit semester nästan hela april då vi ska befinna oss i fjällen och husvagn från påsk och 3 1/2 vecka framåt. Livskvalité! Nej nu ska jag göra mig lite lunch och snart vaknar nog Filip som också vill ha sig lite mat i magen!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad roligt att de närmar sig med flytten :) va roligt att va så länge i fjälls! Hoppas vi hinner ses den veckan vi ska dit! :)

2012-02-06 @ 15:02:45
URL: http://ccaroolineee.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja herregud snart är de dags för flytt gud vad skoj=) ska bli så skoj se vvars ni kommer bo också:D

Precis tycker inte allt man ska behöva fråga de.

Ja de blir trevligt med mammaträff:D

2012-02-06 @ 15:39:00
URL: http://niina88.wordpress.com
Postat av: sussa

ÅH så tråkigt för oss När ni ska va i fjällen .. i morrn ses Vi :)

2012-02-06 @ 16:22:13
URL: http://souziq.Wordpress.com
Postat av: Therese

Sv: Runkeeper heter den braiga appen och den kan jag absolut rekommendera! Använder den även när jag promenerar och åker skidor :).

2012-02-13 @ 22:32:46
URL: http://theereese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0