Delade meningar

En riktig tråkdag i mina ögon. Jag håller på med tvätten men det är lite besvärligt med en snart 9 månaders bebis som inte tycker det är speciellt spännande att se när mamma hänger och viker tvätt nere i tvättstugan.. Lessnar ganska omgående man börjar.
En mäkta understimulerad hund som nog säkert skulle vilja hitta på något, men jag ids tusan inte.. Istället får jag vara arg och sur på han när han gör ungefär allt han får och inte ska göra. Dumt? Jao!

Skulle behöva iväg och köpa hundmat men det får nog husse lösa på sitt sätt. Har ingen varm bil och klä på mig och barnet för att springa ner och slå igång värnarn för att sen gå upp och klä av oss i väntan på att bilen ska bli varm, för att sen klä oss om en stund igen och fara.. Nä, då får de vara.
Så går det när man ingen motorvärmarkabel har och måste köra med dieselvärmaren jämt och ständigt!

Imorgon börjar allvaret om igen som jag nämnt tidigare, jag ser inte framemot det om jag ska vara ärlig. En del har åsikter om att det inte är något att gnälla över, jobba måste man och att det är så fint att komma hem torsdag vid lunch och ha helg. Jo visst är det så, jävligt fint för den som får åka iväg och sen vara ledig i nästan fyra dagar och få sig större löningar.
Värre är det för den som blir hemma med vardagen då rutiner ska följas, det ska handlas, tvättas, mat ska lagas, hund som ska rastas flera gånger om dagen och framför allt aktiveras.
Jag ser det så att på veckan håller man rutinerna runt Filip, då går han och lägger sig ungefär samma tid varje dag i sin egen säng, han sover sina vilor på dagen, osv. På helgen bryr jag mig inte så mycket, för då vill jag att vi ska kunna fara bort och umgås med vänner eller vad det nu kan tänkas vara vi ska göra.
Summan av allt är att jag blir ganska låst och någon egentid kan jag glömma men det drabbar ju inte bara mig, även Filip som inte får träffa sin pappa varje dag och Jens får ju i sin tur inte se filip på fyra dagar. Så om det är SÅ bra som en del tycker, håller jag inte med om.

Nä nu ska jag lägga mig i sängen och gosa med Filip som ska sova en stund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0