Sista veckan

Vi är inne på sista veckan som Jens jobbar på hemmaplan, så vi får passa på att njuta dom dagar som återstår. På måndag drar det igång igen, borta måndag till torsdag. Första veckan kommer väl vara dödens innan vi vant oss, han har ju trots allt hållt sig hemma i två månader nu. Det ska nog gå, vi har klarat oss förr omän det är ett puzzel att få det gå ihop med Filip och Jerry när vi bor som vi bor. Men snart, snart.. dryga 6 veckor kvar. Vi har ju då saker att göra på veckorna, som att packa. Det blir hög tid att börja eftersom vi blir väldigt begränasade till bara helgerna då man ska hinna a l l t.
Det som är mest tråkigt med bortajobb förutom att all rullians här hemma läggs på mig, är att Filip inte får se pappa varje dag. Han sitter oftast och äter middag när han kommer och skiner alltid som en sol när Jens kliver in i köket. Men såhär är det, är ju inte första och sista gången Jens ligger borta på veckorna.

Igår var vi på stan en snabbis och det fullkomligt skriker i inredningsfingrarna. På ett vis skulle jag kunna köpa allt jag ser men jag vill ändå vänta lite tills vi vet lite mer hur vi ska ha det så man får en helhet.
Bara för att jag börja tänka på det nu så ska jag sätta mig och kika lite på tapeter medan Filip springer omkring i sin gåstol och är allmänt nöjd med livet!

Vi har hemmadag idag, imorgon och fredag är fullsmetade. Imorn ska vi och hälsa på i lillpite på dagen (har jag iaf tänkt, så jag hoppas L och H ska vara hemma ;)) sen ska vi springa upp på jobbet, och på kvällen ska jag iväg på egen hand och träffa tjejorna. Fredag ska vi till hortlax och hälsa på Sussa och Tovah, våra blivande grannar (nästan). Det känns skitbra att vi kommer ha någon som passar oss perfekt, i både min och Filips ålder.

Ni ser, dom har ju redan hittat varandra. Tovah fick sig ett dreggelslick på handen av Filip! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0