trädgård

Okej, det är jättefint med blommor och blader, buskar och växter i trådgården men efter att ha bökat och stökat i flera timmar och fortfarande inte är färdig så är det ganska enkelt beslut, det ska BORT från gården. Jens har suckat när jag sagt att vi måste ha hit en grävmaskin, men hör då när han klippt gräsmattan nästa gång, då kommer det nog låta annorlunda ;-) Regnet räddade mig att jag var tvungen lämna och gå in.. jag får dessvärre fortsätta imorn för någon äng är jag inte så intresserad utanför bron.
Det är inte första gången vi klipper iår om ni tror det, men tidigare gånger har pappa kommit hit med åkgräsklipparen och det har varit gjort i ett nafs men det var färdigt med de nu när vi fått oss en egen gräsklippare i inlyttningspresent av våra fina vänner. Tack!! :-)

Nästa bekymmer då.. slut på glamour avsnitten och det går inte gå in på sidan längre. INTE okej! Hur jag då ska lösa det vet jag inte.

Vardagsrummet då, där slog jag slag i saken och möblerade om idag alldeles själv. Jag vet inte om det blev så bra och någon tv har vi inte för nätverkskabeln (?) räcker inte dit tvn står nu. Men jag blev så less att passa Filip hela tiden, han har för ett tag sen lärt sig att klättra upp på soffan så det är ju ett av hans dagliga nöjen, att klättra upp och klättra ner och klättra upp igen och slita lite i lampor, gardiner, prydnader, blommor och krukor. Jag vill inte ha blomjord över hela soffan men jag vill inte heller vara utan något i fönstret, inte speciellt trevligt. Därför var det en enkel lösning att flytta på soffan, så vi får nog ha det så tills vi flyttar ut och så får vi se då sen när vi flyttar in igen hur vi ska ha det.

Jens är i lilpite och hjälper till med plattläggning men jag ska då gå och lägga mig nu. Våran älskade gör nog inget undantag imorn och vaknar 05.30 pigg och alert, Mamma är allt annat än pigg och alert den tiden och bättre blir det ju inte om man är vaken såhär sent.

Godnatt och trevlig midsommar! =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för i helgen fina ni! Kramar

2012-06-24 @ 21:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0