Långdragen

Långdragen variant av magsjuka som satt sig hos fille. Vi är nu inne på dag fyra, men på bättringsvägen. Vi har gått från 25 blöjor om dagen till kanske 10 så vi är på god väg.
Jag blev mäkta glad att Jens kom hem tidigare och kom igår eftermiddag, men säg den glädje som varar förevigt. Han åkte imorse igen..
Våra planer var ju att åka till vuogga ihelgen redan igår, men jag ville avvakta och se så han börjar få i sig lite mat och kommer igång med kisseriet igen och framför allt att blöjorna minskar.. men vi blev hemma ihelgen jag och Filip, Jens och Jerry åkte imorse. Vad vi då ska göra ihelgen.. byta bajsblöjor, smörja en röd stjärt och torka lite kräk. Han har kräkts två ggr, tidigare iveckan och alldeles nyss. Antingen matade jag han med för mycket mat eller så var det en magsjukekräk.

Får man säga att man är less på att byta blöja?

Jag är utan mat och Filip har inget hemma som jag kan tänkas prova ge han så jag måste tyvärr släpa iväg han på affärn. Alternativen är inte så många när man är själv hemma och ingen kommer hem först på söndag igen, då har vi svultit ihjäl och dött innan dess. Egentligen hör jag till den kategorien som tycker man ska hålla sig hemma 48 timmar efter det man blivit frisk, just för att inte smitta andra. Men nu har jag inte mycket till val.

Nä nu ska jag ta två alvedon och hoppas huvudvärken ger med sig och pallra oss iväg på affärn som hastigast!


Kommentarer
Postat av: sussa

ja jag hör ju till den som släpar med tovah på affärer.. inte då när hon är riktigt eländig. men jaa, ja liksom glömer bort å tänka när man är van å göra allt själv..

byta blöja ja, klart man får va less. de har ju blivit nån. å smörjtuber går oxå. du hade kunnat höra me oss annars, vi var iväg en sväng i dag på affärn å apoteket.



men ni får snart åka upp å stanna lääänge =)=) förhoppningsvis är de skit väder ;)

2012-03-29 @ 15:25:56
URL: http://souziq.wordpress.com
Postat av: Linda

hade vi varit närmare idag hade vi kunnat handla och komma förbi med det, men tyvärr orkar jag inte komma nu! ;)

2012-03-29 @ 21:10:07
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Anna

Huvva, hoppas att det har gått över nu!!

2012-03-31 @ 07:41:24
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0