Våren!

Vårkänslorna börjar smyga sig på, så i lördags kunde vi inte motstå det härliga vädret som rådde så vi packade oss i bilen och Jens tog skotern för att hämta pulkan sen tillbringade vi hela dagen och kvällen i lillpite. Grill
de hamburgare och pimplade och sen lyckades vi få oss gomiddag. Man blir trött av en heldag ute så redan klockan 22 hade vi lastat släpet och satt i bilen på väg hem. Skönt!

Igår pysslade vi på och Jens fixade det sista med golvet på övervåningen. Nu återstår bara ett sista varv på garderobsdörren och sen börjar det ta form. Ja just trappen ja, den ska det också läggas golv i innan vi ger oss. Och en ikearesa! och lister.. och ännu mer fix. Nä vi är inte färdiga..

Nu på morgonen har vi varit och lämnat in bilen på lack så vi är billösa till tidigast imorn eftermiddag. Tur vi har pärlan som vi kan ta oss fram i även om det inte är den optimala bilen när man ska få in bilbarnstol, barnvagn och hund. Men det får gå, för ett par dagar.
Vi blev upplockade av sussa och tovah för att tillbringa en stund på familjens hus, men den blev inte så lång.. hade en aningens trött fille som inte sovit en minut sen 04.47 för att vara exakt. vad häänder... det är INTE ok att göra morgon den tiden. Puh..


De var tungt att Jens åkte imorse, nu skulle vi vilja ha pappa hemma varje dag. Han har ju trots allt nu varit borta och jobbat i ett års tid med undantag för dryga månaden. Så lite hemmajobb skulle vi inte tacka nej till, omän vi klarar oss fint själva på veckan men det är ju klart roligare att se varandra varje dag.

Nu ska jag plocka ur diskmaskinen och typ fylla den igen med allt som ligger i diskhon sen tänkte jag att vi skulle ta oss en tur till dollarstore och köpa en termometer. Våran utetemp är "L", och hur många grader det då är kan man ju fråga sig. Jag har dille på att veta hur kallt/varmt det är ute så vi klarar oss inte utan en.

Men först några ofärdiga husbilder.



Trappen där det fattas golv i trappstegen och några lister.



Vårat sovrum där vi har tapetserat och lagt nytt golv, jag fullkomligt älskar golvvalet. Sicken tur då att vi har köpt samma golv till hela huset ;)







Filips rum, där det enda som är färdigt är tapeterna och golvet. I övrigt fattas allt, gardiner, lampor, tavlor, ja allt..



Vardagsrum. Där har vi tapetserat och så smånigom ska golvet bytas.









Köket, där vi inget gjort.



Men som ni säkert förstår vid en närmare titt så ska allt puts veck.. rubb och stubb ska göras om. Kök, golv, tapeter.




Utebilder





Här får ni vrida på huvudet för bilden gick inte att vända.



Nu ska jag passa på att göra det jag skulle medans filip knoppar ute i vagnen!


Kommentarer
Postat av: Lea

Lovley och det är dags vi kommer igen ser jag;)det blir och kommer bli super snyggt!sen kan jag inte tycka köket är så hemskt som du kan få det att låta:P

2012-03-12 @ 18:34:07
URL: http://lindkvistlinnea.blogg.se/
Postat av: Linda

ååh, jag längtar inte mindre efter att se huset!! och filles tapet, den blev inte så mörk som jag trodde! ååh.. jag vet inte vad jag ska ha för tapet i harrys rum, hjälp mig!! :)

2012-03-12 @ 19:46:46
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Linda

en randig tapet är jag helt inne på, jag vet inte vilken bara! varför ska det vara såå svårt?! ;P

2012-03-12 @ 21:58:56
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Anna

Har inte varit in här på länge för jag hade glömt bort lösenordet, men märkte ju att jag hade det på mailen här på mobilen.

Ojj, så fint ni får det:))

2012-03-13 @ 07:13:05
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men du, nu vet jag nog vilket hus det är till och med! =) Ni har ju fått det jättefint på så kort tid, så flitiga ni är! =)

Ses vi imorn på Furiusgarden? =)

2012-03-13 @ 11:05:13
URL: http://sandrablandandra.wordpress.com
Postat av: sussa

de blir så fiiiiiiiiiiiiiiiint =)=) ses snart =)

2012-03-14 @ 14:56:34
URL: http://souziq.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0