trädgårdsarbetare

Då var vi själva, jag och dom mindre pojkarna. Jens åkte vid middagstid till fjällen för en sista skoterhelg den här säsongen. Jag har helgen räddad för jag ska jobba min första helg sedan mars 2011. Lite konstigt, ja. Det må nog ha varit bland det bästa med föräldraledighet, att vara ledig varenda vareviga helg men nu är det färdigt.

Efter han for och Filip somnade så blev jag effektiv, ett ryck i tvättstugan, putsade alla fönster utvändigt åtmistone på nedre plan, donade på gården, målade ett varv på hyllorna till inglasningen och ändå har jag lyckats sitta i soffan ett bra tag med en cola som jag snart klarat av att dricka upp.

Renoveringen då, garaget är färdigmålat invändigt så nu ska det bara ställas iordning, övervåingen ska vi försöka färdigställa till veckan med lister och annat som fattas. Dom strejkar Jens jobb, så han har vart hemma hela dagen och kommer som det ser ut nu åteminstone vara hemma måndag, man får ta en dag i taget men jag sörjer inte om det blir en långvarig strejk.
Köket har vi börjat ta i, vi har fått en ritning och den ser bra ut. Det är något att bygga på, men det är många beslut som ska tas innan det går i verket.
Golvet i Filips rum som vi la "måste" vi ta upp igen (dubbelarbete), men vi har besämt oss för att lägga in golvärme när vi likaså river ut. Gör vi det inte nu så är loppet kört och jag vet att vi båda kommer säga till vintern "det hade varit fint med golvvärme...", det innebär ännu mer arbete men i slutändan kommer det vara SÅ värt det.
Sen återstår "bara" kaminen och vi är färdiga! hah.. Skämto sido, färdig blir man aldrig men jag tror inte vi har så många fler stora projekt efter vi är färdiga med kök, golvvärme och kamin.

Nu ska jag springa ut till garaget och se om det inte går att måla ett sista varv så kan jag vända på steken och börja grunda andra sidan imorn. Jerry som är slagen hjälte efter en dag ute på gården med trädgårdsarbete ska få kissa och sen ska vi gå upp och lägga oss. Godnatt!



Världens vackraste!

Kommentarer
Postat av: mormor

ja absolut världens vackraste !!! <3

2012-05-17 @ 18:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0