Snopet

Jaha då har halva 'helgen' gått, efter varje jobbarhelg känns det alltid så jäkla bra på måndagsmorgon när man vaknar upp ledig och dom flesta andra åker på jobbet. När är mitt i den där jobbarhelgen känns det inte fullt lika bra.
Jens åkte till Gällivare imorse (trodde vi), vid lunch kom han hem igen, ledig för dagen. Han åker imornbitti istället, det strulade visst med nånting. Ja inte gråter jag, vi har knappt sett varandra ihelgen så jag var inte ledsen att vi fick en ledig dag tillsammans bara sådär!
Vi fick en mjukstart på bortajobbet, istället för fyra dagar blir det ju istället nu tre. Det är bra, hinner jag vänja mig ;-) som vanligt är det på obestämd tid, 2-3 veckor, fram till jul, kanske längre.. Kanske kortare.

Vi har idag fått upp spotlightsen i öppningen och isolerat och lagt igen där. Så nu fattas bara listningen runt. Och bra blir det!

Filip har varit hysterisk och upprörd ikväll, kl 22 somnade han i min famn på soffan helt färdig. Han har strulat med läggningen ett par tre kvällar.. Nya tag imorn med bara mamma hemma i lugn och ro. Det är nog susen, kanske.
Vi som skulle testa växa sängen som jag målat och fixat upp, men vi spar på det till imorn. Jag bäddade om och ställde tillbaka spjälsängen.

Tända en brasa och hoppa i duschen. Bäst att ta upp eldningen igen, temperaturen börjar dra sig mot 24 och i min smak är det optimalt runt över 25. Men jag måste ju erkänna att det är ganska roligt att elda också ;-)

Tack och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0