Kaos

Igår när jag kom hem från skogen så möttes jag av ytterligare ett byggkaos, Jens hade roat sig med att ta hål i murstocken för röret som ska in och det hade resulterat i damm damm och damm överallt. Så vi ägnade fredagskvällen åt att städa och idag har jag städat ännu en gång och jag tror att det behövs en vända till. Måtte detta vara det sista som ställer till det såhär pass.
 
Jens och Jerry är iväg och jagar, Filip sover ute i vagnen så just för stunden är det lugnt och stilla här. Behagligt eller vad.
Vi skulle egentligen äta gomiddag igår men Filip fick plättar, Jens åt pyttipanna och jag åt glass istället. Vi sparade älgfilen, hasselbackspotatisen och kantarellsåsen till idag istället. Det ska bli gott!
 
Det känns knappt jobbigt att det (snart) är måndag igen, Jens jobbar hemma så det blir ju rena semestern för mig. Lyckligtvis var det en av veckorna där jag jobbade två kvällar så då slapp vi pussla med någon som kan hämta på dagis och ha Filip tills jag slutar klockan 21. Lyckan varar dock bara en vecka sen är det 40 mil uppåt landet som är på tapeten, men det tar vi då.
 
Eftersom vi råkade av misstag bli utan bilbarnstol idag så är vi strandade här hemma tills i eftermiddag/kväll.Cykel har vi ju förstås men det var jag inte ett dugg sugen på, då är jag hellre hemma.
 
Jag undrar om jag skulle skura av en förhoppningsvis sista gång, kanske det hinner torka innan marodören vaknar som inte har föståndet att hålla sig på det torra.

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Åh vad du är snäll! =)
Vi är såklart sjukt nöjda över vårat lilla, mysiga hus! Men man ser oftast bara allt som ska göras och sällan det man har. Ibland försöker jag stanna upp och tänka till att vi har det faktiskt himla fint!
Jag vill se mer, mer, mer bilder från erat hus, och även från utsidan så jag vet vilket det är ni bor i =) Och bli lite avis..;)

2012-10-16 @ 16:58:16
URL: http://www.jennieohlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0