en lite bättre dag

En onsdag, en lite bättre idag skulle man kunna säga! Att en sånn liten grejj kan göra så mycket.. även om det kanske inte betyder att allt är som de ska, men man kan ju alltid hoppas!

Idag har jag egentligen inte gjort många knop, varit på arbetsförmedlingen och skrivit in mig dock kanske inte till någon större nytta men nu är det då gjort till den dagen det kommer att jag måste använda mig av a-kassan. Men än ska jag väl inte ropa hej, det åtrestår många papper hit och dit än innan något är klart. Jaja har påbörjat processen iaf så att säga..
Sen har jag varit mest hemma på eftermiddagen, åt fiskpinnar och mos vilket var fantistiskt äckligt.. men man tager vad man haver. Jag är verkligen inte på hugget för att fara och handla.. men jag måste nog snart ändå. Var på en cykeltur till Johanna sen, drack en kaffekopp och var till Bersika och titta på lite agility och åt en mjukglass. Hann förbi Linnea på hennes jobb och dricka en till kaffetår.. Och nu är jag här hemma.. väntar på att Sofia ska komma förbi och fika lite cocosbollar och kanelbullar när hon slutar.

Man vänjer sig verkligen fort med att vara ledig, mina två lediga dagar är förbi nu. Imorn ska jag tillbaka till verkligheten. Blir ett dåligt slut på veckan, kväll imorn och delad tur på fredag. Känns inte allt för lockande i nuläget..
Hur som helst så ser helgen rätt så lovande ut, rätt vad de är blir de partajjande både fredag och lördagkväll. Därimellan ska jag hinna på Ikea också med mamma, men de blir kul! Kanske det äntligen blir klart här! Måste bara hitta en lucka åt min pappa så han kan komma och montera ihop de jag ska köpa :)

Dessutom är det nu klart, har bokat biljett till stockhiolm. Så 14.05 nästa fredag far jag till Sthlm och hälsar på tessan över helgen.. Far hem måndag förmiddag så de blir en ganska lång helg där! De blir härligt :)

Nu ska jag ta och avrunda för nu kommer nog Sofia alldels strax!

Jag hoppas verkligen..


jag och nils



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0